is it the time now ?

Saturday, January 29, 2011

serve more,learn more !

pondok Pizza tetap terBAIK !






Sudah sebulan aku bekerja di pondok pizza ini..
Sudah sebulan aku bergembira bersama staff-staff yang mesra di sini..
Memang terBAIK bila bertemu sama mereka semua..
28 Disember 2010.. Permulaan kerja bagi aku.. Urmmm mula-mula masuk memang lah macam tak mesra..
Bila dah seminggu, ha haruk satu restoran dibuatnye lah !
HAHA.. Memang hapening gila pabila semua happy saja.. Mula-mula start masuk, dapat bahagian kitchen thats mean buat produk !
Seminggu lepas tu dapat jadik service ! YEAH ! TERBAIK service di sana!
HEHE...
 
9JANUARI 2011 : :

Tarikh yang tak disangka-sangka..
Muncul mystery customer untuk check CMS (CHAMPS MANAGMENT SYSTEM)..
Customer ni memang check budak-budak service menSERVE diaorang..
Perghhh kitaorg budak-budak service punya lah cuak dengan kehadiran CMS ni.. Termasuk lah aku !
HAHA.. Tak sangka pulak tarikh ni 9 JAN 2011, CMS telah masuk ke restoran outlet kitaorg..
Dan tentu nya aku lah budak service yang SERVE CMS tersebut !
OH aku memang tak perasan sama sekali customer tu CMS.. ERR tension betul !
Customer mystery tersebut datang dalam antara pukul 7-9.30 malam.. Time tersebut memang tengah beraooookk gila.. Mana nak sempat greet customer keluar masuk restoran kan?
So aku buat seperti biasa yang dirancangkan lah.. Aku memang tak kenal pasti CMS tersebut berapa orang dan bagaimana rupanya termasuklah lelaki atau perempuan.. Oh kalau aku sudah kenal pasti aku akan buat yang terBAIK.. Tapi aku rasa aku dah buat yang terbaik so kita tunggu dan lihat sahajalah keputusannya !

28 JANUARI 2011 : :

Hari ni masuk kerja pukul 5 petang sehingga lah closing di malam hari pukul 12 tengah malam..
Oh mesti penat.. Sir Fuad juga yang handle untuk closing kali ini.. Memang hari ni beraoookkkkk jugak sebap hari ni hari jumaat.. So akhir-akhir bulan pulak tu.. Sudah tentu mereka semua dah dapat gaji!
Tika kaki melangkah masuk ke outlet, aku disergah oleh abg Faeez salah seorang all star dekat sana.. Akak Hanis jugak sergah aku kali ini..

Abg Faeez : Irfan CMS dah keluar doe.. Nama kau yang naik!
Kak Hanis : Ha'a kau dapat 29 je !
Aku : Eh korang ni biar betul ? Bohong lah !

Aku tak hirau kan diaorg dekat door person.. Aku terus melangkah kaki dengan laju ke office nak ambil punch card! Masa sudah terlewat 2 minit ! HAHA
ini dia keputusannya!
Bila aku masuk office je ternampak satu surat email..
Oh memang betul lah itu daripada CMS !
Aku bace dengan teliti dan aku ternampak service detail : IRFAN !
Oh macam mane ni? Aku dah mula gelabah.. Fuyooooooo.. Aku selak helaian sebelah dan aku ternampak markah terpangpang besar di muka surat seturusnya !
 79 % .. Oh tidakkkkkk.. Satu markah lagi mahu dapat kan 80 %.. Perghhh agak kecewa tika itu.. Sir Fuad dan staff-staff lain kata its ok lah.. Baru masuk dah dapat 79%.. Ok sangat lah tu.. Perghhh tapi aku still kecewa pasal markah tu.. Yelah kan cuma lack satu markah untuk dapatkan 80%.. Aduhhaii.. Aku ingat dulu Miss Miza ada bagitahu kepada semua budak service.. Kalau dapat 80% ke atas, cakap je nak makan apa.. Miss belanja ! Best nyerrrrr !! Tapi kali ni Miss kata dia belanja aku.. Yeah.. Terima kasih miss !
Apa-apa pun aku tetap menyesall  !!! ERRRRRRRRRR




p/s : Weyh amirul haikal, kau jangan main punch-punch lagi ok.. Macam $%*& tahu tak bila duet dah shot ! Gila sia ! HAHAHAHAHAHAHA

No comments:

Post a Comment

terima kasih sahabat terhebat !