is it the time now ?

Friday, November 4, 2011

rusa MASUK kuala lumpur


Haishhhhh susah juga kalau ada manusia macam ni kan ? Memang best bila dah dapat kawan baru , but attitude kene la jaga jugak kan ? Biasa la adat berkawan , mesti kawan kawan hasut itu ini la macam macam la . Sejak aku masuk kolej ni , serius terus terang aku cakap , ramai kawan aku CULTURE SHOCK ! Perfectly memang semua macam itu , tapi kenapa weyh sampai kau nak lupa daratan ni ? Ada setengah kawan yang balik kampung bila cuti semester saja , walaupun kampung diaorg tu dekat . Perghhh aku pun pelik kenapa macam tu , itu tak hairan la ye la kan balik kampung nak kene kos jugak , tapi yang hairan nya kenapa hampir setiap hari perlu keluar PAVILLION la TS la macam macam la itu la ini la , kalau dah tahu duit tu tak ada kenapa still nak membazir lagi weyh ? Memang perlu ke nak hangout KL tu tiap tiap hari ? Kau tu asal dari mana tolong la sedar sikit , jangan nak over sampai lupa daratan la , mak bapak kau suruh belajar dekat KL ni . Yang kau dok happy je habis kan duit mak bapak , entah entah call mak bapak pun seminggu sekali tanya khabar , please la behave sikit , ini KL kota besar , silap hari bulan tersasar jauh la hidup kau tu . Aku just nasihat kan saja , aku tengok bila kau dah start couple ni , perangai kau dah totally berubah tahap apa aku pun tak tahu la . Dulu pakai tudung , sekarang keluar dah bukak hijab nya tu , tak ke di nama kan culture shock , haishhhh entah la kalau mak bapak kau tahu , mesti la diaorg kecik hati dengan kau minah ! Balak kau tu suruh dia sedar diri sikit , bila dah datang KL ni tak perlu nak berlagak segala bagai bila pergi kolej , tak payah nak pinjam kasut baju orang lain , baju sendiri ada tak nak pakai , haishhh melampau peragai kau ! Memang bagus la kan bila aku nak pinjam duit kau seringgit dua sementara nak tunggu parents aku bank in kau cakap tak ada , padahal aku dah bagi pinjam kau duit dah tak terkira , itu pun aku tak mengungkit , paham ?! Tolong lah ingat sikit , kita ni baru sem 1 ada 5 sem lagi nak tempuh paham ? Lain kali prepare diri tu before nak datang KL , jangan la jadi rusa masuk kampung la kawan !
Kbaiii =..='

No comments:

Post a Comment

terima kasih sahabat terhebat !