is it the time now ?

Saturday, February 12, 2011

11 Februari 2011

Pejam celik pejam celik, aku dah kerja dekat PONDOK PIZZA hampir sebulan lebih lamanya.. Entah lah terasa macam baru aje start kerja.. Padahal dah dekat nak masuk gaji bulan kedua.. Hari ni aku closing seorang-seorang ? Perghh tak sanggup sial rasanya.. Tak pe tak pe, aku terus kan jugak.. Entah lah hari ni aku terasa macam ada saja yang tak kene.. Tapi aku tak tahu ape bendanya itu.. Sampai lah malam time nak closing tu, Haikal dengan Gemuk datang.. Nasib baik time tu tak ramai customer makan..

Gemuk : Kau dah cakap belum dengan Khatijah ?
Aku : Ah aku belum sempat lagi.. Tak nampak ke aku tengah closing ni ? Nak balik cepat !
Gemuk : Alah panggil lah dia.. Aku nak cakap face to face dengan dia lah..
Aku : Kau berani pulak ?
Gemuk : Panggil je lah dulu !

ERRR time tu lah aku terpakse panggil kawan aku yang lagi seorang tu datang.. Tapi dia tak nak datang jumpa Gemuk.. Serius aku dah lah penat gila time tu, lagi-lagi closing seorang seorang, dia boleh pulak tengking tengking aku ? Oh what the HECK!! Perghh aku negok muka Gemuk time tu dah berubah sejuta kedut.. Ini dah lah satu hal, dia boleh pulak tertumpah kan air mop.. Grrrr bengang tak bengang aku di buatnya lah siot ! Ah lupakan lah yang ini..

Haikal : Weyh aku dah berhenti kerja
Aku : Ha ??

Ah sial lah ! Aku dah tak tahu nak cakap apa dah sekarang ni.. Masalah pertama tadi tak selesai dah timbul masalah kedua.. Perghhhh dua masalah sekali timbul dalam selang lima minit dlam satu malam ? Ada gila ? Ok finasalah dengan budak perempuan tadi mungkin boleh di buat runding or apa apa je lah.. Tapi masalah yang utama sekarang aku seorang seorang jadik staff service lelaki dekat pizza hut tu ? Perghhh segan lah pulak.. Dah lah tak boleh nak hu ha hu ha dengan kau lagi.. Janji nak berhenti sama sama ? Sekarang per cer ? Grrr aku pening bertambah bangang !

No comments:

Post a Comment

terima kasih sahabat terhebat !